اخبار روزاقتصاد

سقوط 14 درصدی سهام Iris Energy به دلیل تردید در پشتیبانی محاسباتی هوش مصنوعی

سقوط 14 درصدی سهام Iris Energy به دلیل تردید در پشتیبانی محاسباتی هوش مصنوعی

سهام ماینر استرالیایی بیت کوین Iris Energy در روز جمعه پس از اینکه Culper Research توانایی این شرکت را برای ارائه کامپیوترهای با کارایی بالا برای هوش مصنوعی زیر سوال برد، 14 درصد کاهش یافت.

Iris Energy (IREN)، استرالیا بیت کوین، پس از انتشار گزارشی که فروشنده کوتاه مدت Culper Research منتشر کرد و نگرانی‌ها را در مورد توانایی‌های Iris به وجود آورد، شاهد سقوط 14 درصدی سهام خود در 12 جولای بود. ارائه خدمات محاسباتی با کارایی بالا (HPC) برای هوش مصنوعی (AI) در چیلدرس، تگزاس.

در گزارشی در 11 ژوئیه، کالپر گفت که ساخت و ساز Childress پرچمدار Iris ” فاقد ویژگی های متعددی است که برای برنامه های HPC حیاتی هستند” و افزود که مدیریت شرکت – مدیر عامل Iris دانیل رابرتز و برادرش ویل – شروع به فروش کرده اند. سهام خود را از فوریه، که اولین بار از زمانی که Iris عمومی شد.

“ما معتقدیم IREN یک تبلیغ سهام به طرز دردناکی شفاف است که وقتی سرمایه گذاران متوجه شوند ادعاهای HPC شرکت مزخرف است و IREN همچنان یک دستگاه پول نقد باقی می ماند، آشکار می شود.”

تحقیق Culper

تحلیلگران در Bernstein برخی از اظهارات کالپر را رد کردند و تأکید کردند که Iris Energy “ادعا نکرده است که قصد دارد سایت استخراج بیت کوین خود را در Childress به هوش مصنوعی بازسازی کند.” بر اساس گزارش بلومبرگ، برنشتاین Iris Energy را با قیمت هدف 26 دلار به عنوان “بیشتر” ارزیابی می کند.

مدتی پس از انتشار گزارش، قیمت IREN با کاهش 14 درصدی به 10.8 دلار رسید، اگرچه بعداً بر اساس داده‌های Google Finance به 11.2 دلار رسید. تا زمان انتشار، ارزش بازار Iris Energy بدون هیچ اظهارنظر عمومی از سوی شرکت، در 2.09 میلیارد دلار باقی مانده است. Iris Energy در سال 2018 تأسیس شد گزارش شده است بیش از 410 میلیون دلار با فروش نزدیک به 40 میلیون سهم برای تامین مالی توسعه خود به دست آورد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا